Ilekroć w niniejszym regulaminie występują poniżej zdefiniowane pojęcia, należy je rozumieć w sposób następujący:
Regulamin – niniejszy Regulamin;
Organizator – Grupa OLX sp. z o. o. z siedzibą w Poznaniu (ul. Królowej Jadwigi 43, 61-872, Poznań), wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000568963, kapitał zakładowy 1.510.000,00 złotych, NIP: 7792433421. Kontakt z Grupą OLX jest możliwy pod adresem: pomoc@olx.pl lub za pomocą innych wskazanych w Serwisie kanałów komunikacji;
Uczestnik – pełnoletnia osoba fizyczna uczestnicząca w Webinarium oraz uprawniona do wzięcia w nim udziału na gruncie niniejszego Regulaminu;
Strony – łącznie Organizator i Uczestnik;
Strona Internetowa- strona dostępna pod adresem: https://sec.olx.pl, w ramach której możliwa jest rejestracja oraz wzięcie udziału w Webinarium;
Webinarium– świadczona drogą elektroniczną bez jednoczesnej obecności Stron lub Uczestnika (na odległość) usługa o charakterze szkoleniowym realizowana przez Organizatora;
RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
Dane – dane, w tym dane osobowe Uczestnika, podane przez niego w związku z rejestracją i udziałem w Webinarium.
2. Postanowienia ogólne
Regulamin określa m.in.:
prawa i obowiązki Organizatora oraz Uczestników związane z korzystaniem z Webinarium;
zasady wyłączenia odpowiedzialności Organizatora w związku z organizacją i przeprowadzeniem Webinarium;
warunki ochrony danych osobowych Uczestników przetwarzanych przez Organizatora w związku z organizacją i przeprowadzeniem Webinarium.
Regulamin jest udostępniany Uczestnikom za pośrednictwem strony: https://sec.olx.pl w formie, która umożliwia jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie.
Uczestnik jest zobowiązany do zapoznania się z treścią oraz akceptacji Regulaminu w ramach rejestracji na Webinarium.
Każdy Uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
Z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów prawa, w tym prawa konsumenckiego o ile Strony nie postanowią zgodnie inaczej, umowa jest zawarta na podstawie Regulaminu, co oznacza, że określa on ich prawa i obowiązki.
Organizator wskazuje, że treści dostępne w ramach Webinarium stanowią jedynie pomocniczą opinię Organizatora lub innych osób będących ich autorami. Treści te mają jedynie charakter informacyjny i edukacyjny.
3. Podstawowe parametry Webinarium
Tematyką Webinarium są zagadnienia związane z cyberprzestępczością.
Terminy Webinarium każdorazowo określone będą na Stronie Internetowej wydarzenia, pod adresem: https://sec.olx.pl.
W razie naruszenia przez Uczestnika prawa lub Regulaminu Organizator może zablokować Uczestnikowi dostęp do Webinarium.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie Webinarium.
Wydarzenia odbywają się w formie online przy wykorzystaniu komunikatora video Zoom.
Udział w Wydarzeniu i tym samym podanie przez Uczestnika związanych z jego udziałem w Wydarzeniu informacji i danych, w tym danych osobowych, których zakres wskazany został w Regulaminie, jest dobrowolne, lecz niezbędne dla prawidłowego przeprowadzenia Wydarzenia.
Udział w Webinarium jest bezpłatny.
4. Prawa i obowiązki Organizatora i/lub Uczestnika
Uczestnikiem Webinarium może być może być tylko pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych oraz pełniąca funkcję:
funkcjonariusza Policji w rozumieniu ustawy dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji;
prokuratora powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w rozumieniu ustawy z dnia 28 stycznia 2016 r. prawo o prokuraturze;
sędziego sądu powszechnego powołanego przez Prezydenta RP;
inny przedstawiciel organów ścigania lub wymiaru sprawiedliwości;
inna osoba, która w ramach działalności gospodarczej zajmuje się zawodowo czynnościami związanymi z cyberbezpieczeństwem oraz uzyska zgodą Organizatora.
Uczestnik zobowiązuje się do korzystania z Webinarium zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz przyjętymi zwyczajami.
W celu wzięcia udziału w Webinarium konieczna jest rejestracja, w trakcie której należy podać: imię i nazwisko, adres e-mail, dane identyfikacyjne reprezentowanej Organizacji, a także zapoznać się z postanowieniami Regulaminu i je zaakceptować.
Rejestracja na Webinarium odbywa się poprzez stronę internetową o adresie: https://sec.olx.pl.
Po wypełnieniu i przesłaniu formularza rejestracyjnego przez Uczestnika Organizator na podany przez Uczestnika adres poczty elektronicznej, przesyła potwierdzenie rejestracji.
Uczestnik w celu rejestracji zobowiązany jest do podania wszystkich wymaganych danych, zgodnie z treścią formularza rejestracyjnego. Ponadto zobowiązuje się do podania danych prawdziwych.
Po zakończeniu rejestracji Uczestnik otrzyma wiadomość z linkiem umożliwiającym udział w Webinarium na adres e-mail przy rejestracji. Link nie będzie aktywny po zakończeniu Webinarium.
Organizator zastrzega sobie prawo do zamknięcia rejestracji na Webinarium w momencie osiągnięcia limitu Uczestników.
Organizator zastrzega sobie prawo odmowy umożliwienia udziału w Webinarium w przypadku negatywnej weryfikacji Uczestnika i ustalenia, że nie spełnia on kryteriów określonych w § 4 ust. 1 Regulaminu.
Zabronione jest przekazywanie danych dostępowych do udziału w Webinarium osobom trzecim.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za okoliczności występujące po stronie Uczestnika, które uniemożliwią mu wzięcie udziału w Webinarium, w tym w szczególności:
błędne podanie danych kontaktowych,
niespełnienie przez Uczestnika warunków technicznych niezbędnych do realizacji usługi,
nieprawidłowe działanie urządzeń teleinformatycznych.
5. Zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych
Podane przez Uczestników w formularzu rejestracyjnym dane osobowe przetwarzane są przez Organizatora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej “RODO”) w celu przeprowadzenia Webinarium.
Dane będą przetwarzane w zakresie: imienia, nazwiska, danych reprezentowanej Organizacji, adresu, adresu e-mail oraz numeru telefonu, w tym na potrzeby przesyłania komunikacji prowadzonej na potrzeby konkretnych Webinariów.
Administratorem danych osobowych jest Organizator. Zgłoszenia dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Organizatora w związku z organizacją Webinarium należy wysyłać na adres: dpo@olx.pl.
Dane osobowe Uczestników są pozyskiwane bezpośrednio od osób których dotyczą w procesie rejestracji lub w trakcie Webinarium.
W trakcie korzystania ze Strony Internetowej Organizator pozyskuje również dane dostarczane przez wykorzystywaną przez Uczestnika przeglądarkę. Dane te przede wszystkim dotyczą sposobu korzystania ze Strony Internetowej, ponadto mogą dotyczyć adresu IP połączenia z siecią Internet, typu przeglądarki WWW oraz typu systemu operacyjnego.
Uczestnik może w każdej chwili uzyskać dostęp do treści swoich danych osobowych i żądać ich poprawienia, zmiany lub usunięcia. Przetwarzanie danych osobowych zostanie zaprzestane niezwłocznie, na życzenie Uczestnika, jednakże jest to związane z utratą statusu Uczestnika.
Organizator przetwarza ww. dane osobowe jako administrator danych wyłącznie w zgodzie z prawem, w tym wyłącznie w przypadkach, gdy i w takim zakresie, w jakim spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:
przetwarzanie jest niezbędne do wzięcia udziału w Webinarium, przez osobę, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Organizatorze jako administratorze danych;
osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę̨ na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów, przy czym przetwarzanie na tej podstawie odbywa się̨ pod warunkiem uprzedniego uzyskania zgody od ww. osoby, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności w celu e-mail marketingu (adres e-mail) lub telemarketingu (numer telefonu);
przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Organizatora jako administratora danych, w szczególności w zakresie dochodzenia roszczeń́ lub marketingu bezpośredniego produktów własnych.
Dane osobowe przetwarzane są przez Organizatora przez okres konieczny dla organizacji Webinarium w zakresie niezbędnym do jego prawidłowej realizacji, a po tym okresie wyłącznie w zakresie niezbędnym do spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa oraz w związku z ewentualnymi roszczeniami lub obroną przed roszczeniami.
Dane osobowe będą udostępniane również dostawcom usług i produktów, z których Organizator korzysta w ramach realizacji Webinarium. Udostępnianie danych osobowych będzie następowało wyłącznie w przypadkach, kiedy będzie to niezbędne do prawidłowej realizacji usługi oraz w zakresie w jakim jest to niezbędne. Dostawcy mogą przetwarzać je tylko w wyraźnie wskazanych celach.
Organizator zastrzega możliwość udostępniania danych innym spółkom z grupy OLX, w tym spółkom z siedzibą poza obszarem EOG, które pomagają mu świadczyć usługi związane z prowadzoną działalnością gospodarczą. Każdy przypadek udostępnienia danych osobowych spółkom zlokalizowanym poza Europejskim Obszarem Gospodarczym („EOG”) w ramach grupy OLX, odbywa się z zapewnieniem odpowiednich zabezpieczeń, lub jest przedmiotem umowy przekazania danych, która jasno określa obowiązki stron oraz zapewnia odpowiednie środki techniczne i organizacyjne stosowane w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych.
Podanie przez Uczestnika danych osobowych jest dobrowolne i niezbędne do udziału w Webinarium.
Uczestnikowi przysługuje prawo do: uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych i uprawnieniach przysługujących zgodnie z RODO, dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, a także prawo do usunięcia danych osobowych ze zbiorów administratora (chyba że dalsze przetwarzanie jest konieczne dla wykonania obowiązku prawnego albo w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń), oraz prawo do ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – w przypadkach i na warunkach określonych w RODO.
W zakresie, w jakim przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody uczestnik posiada on również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych można przesłać e-mailem na adres: dpo@olx.pl lub pocztą tradycyjną na adres siedziby Organizatora.
Ponadto Uczestnik ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w razie uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
6. Własność intelektualna i prawa autorskie
Treści upubliczniane w trakcie Webinarium, niezależnie od ich formy, tj. materiały tekstowe, graficzne oraz wideo, są przedmiotem ochrony praw własności intelektualnej, w tym prawa autorskiego oraz praw własności przemysłowej, Organizatora lub osób trzecich. Zabrania się jakiegokolwiek ujawniania i wykorzystywania tych treści bez pisemnej zgody Organizatora. Zabrania się jakiegokolwiek agregowania i przetwarzania danych oraz innych informacji dostępnych w ramach Webinarium w celu ich dalszego udostępniania osobom trzecim, niebędącym Uczestnikami Webinarium.
Organizator zastrzega sobie możliwość rejestracji, udostępniania i archiwizacji wypowiedzi Uczestników Webinarium oraz jeżeli w trakcie Webinarium nastąpi połączenie wideo, także wizerunki Uczestników Webinarium. Uczestnicy dokonując logowania do danego Webinarium wyrażają zgodę na powyższe działania Organizatora w ramach tego Webinarium. Organizator może, o ile uzna to za uzasadnione, usunąć na wniosek Uczestnika zarejestrowane materiały.
Uczestnik nie jest uprawniony do utrwalania dźwięku i/lub obrazu Webinarium, bez pisemnej pod rygorem nieważności, zgody Organizatora. W przypadku dokonania takiego utrwalenia bez zgody Organizatora, Organizator może zażądać od Uczestnika skasowania nagrania lub jeżeli zostało już rozpowszechnione do zaniechania dalszego rozpowszechniania i usunięcia nagrania z nośników elektronicznych lub z sieci Internet.
7. Wymagania techniczne korzystania z Webinarium
Do udziału w Webinarium wymagane jest posiadanie urządzenia połączonego z siecią Internet, spełniającego poniższe wymogi:
aktywne połączenie z Internetem pozwalające na obustronną komunikację przez protokół HTTPS;
prawidłowo zainstalowaną i skonfigurowaną, aktualną przeglądarkę internetową, np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge, Internet Explorer. Przeglądarki internetowe powinny pracować w rozdzielczości ekranu nie mniejszej niż 1024x768 pikseli;
włączoną obsługę JavaScript oraz plików cookies (zwykle domyślnie włączone w przeglądarce).
Strona Internetowa może nie wyświetlać się poprawnie na telewizorach, telefonach Blackberry oraz telefonach z systemem Windows.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania z Webinarium spowodowany siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niespełnieniem wymagań opisanych w ust. 1.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie Strony Internetowej przez oprogramowanie zainstalowane na sprzęcie elektronicznym używanym przez Uczestnika.
8. Reklamacje
W razie wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości dotyczących działania Strony Internetowej lub Webinarium, w tym poszczególnych usług mających charakter techniczny Uczestnik ma prawo do nieodpłatnego złożenia reklamacji dotyczącej niewykonania bądź nienależytego wykonania przez Organizatora usług świadczonych na podstawie Regulaminu.
Reklamację można złożyć za pomocą wiadomości mailowej wysłanej na adres: sec@olx.pl lub na adres siedziby Spółki.
Reklamacja powinna zawierać co najmniej: imię i nazwisko, adres email Uczestnika podany w trakcie Rejestracji, okoliczności uzasadniające reklamację, a także żądanie Uczestnika. związane ze składaną reklamacją.
Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje nie pozwalają na rozpoznanie reklamacji, Organizator zwróci się do Uczestnika o wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości lub podanie dodatkowych informacji drogą mailową, o ile będzie to niezbędne dla rozpoznania reklamacji przez Organizatora, wskazując precyzyjnie takie wątpliwości lub wymagane informacje.
Organizator rozpoznaje reklamację w terminie 30 dni od daty jej otrzymania.
Odpowiedź Organizatora w sprawie reklamacji jest wysyłana pocztą elektroniczną na adres email, z którego otrzymano Reklamację, chyba, że Uczestnik zażąda w treści reklamacji przesłania odpowiedzi pocztą na adres korespondencyjny wskazany w treści reklamacji.
9. Postanowienia końcowe
Organizator ma prawo zmiany Regulaminu z następujących przyczyn:
konieczność poprawy bezpieczeństwa Uczestników;
konieczność usprawnienia działania Strony Internetowej;
konieczność przeciwdziałania nadużyciom dokonywanym w związku z korzystaniem ze Strony Internetowej;
zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa, która ma bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
zmiany programu Webinarium;
zwiększenia środków bezpieczeństwa towarzyszących Webinarium.
O każdej zmianie Uczestnik zostanie poinformowany poprzez zamieszczenie informacji na Stronie Internetowej oraz drogą elektroniczną.
Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Organizatora, nie krótszym niż 7 dni od poinformowania o zmianie Regulaminu, chyba, że przepisy prawa powszechnie obowiązującego stanowią odmiennie.
Organizator może wprowadzić zmianę Regulaminu bez zachowania 7-dniowego terminu, o którym mowa powyżej, w tym ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku, gdy:
podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia dotrzymanie wyżej wymienionego 15-dniowego okresu powiadomienia,
musi w drodze wyjątku zmienić Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną usług pośrednictwa internetowego, Uczestników przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.
Organizator posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu art. 4 pkt 6) ustawy z dnia 8 marca 2013 roku o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla umów pomiędzy Organizatorem a Uczestnikiem jest prawo polskie. Wybór prawa polskiego nie pozbawia konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa jakie byłoby właściwe w braku wyboru prawa.
Wiadomości i wszelkie powiadomienia dla Uczestnika mogą być dokonywane w formie wiadomości elektronicznej na adres e-mail podany w Formularzu rejestracji lub w formie telefonicznej.
Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Organizatora w ramach Strony Internetowej zostaną poddane właściwym sądom powszechnym.